שאלות טכניות לדוגמה
..
הבחנת שטח
לפניך ערימות בלוקים, כל הבלוקים שווים בגודלם ובצורתם. עליך להביט בכל בלוק, עליו מסומנת אות – ולחשב בכמה מן הבלוקים האחרים הוא נוגע. ציין את מספר הבלוקים בהם נוגע הבלוק המסומן ע”י בחירת התשובה המתאימה:
הסבר – התשובה היא 3.
האות המסומנת היא האות A, וניתן לראות כי הבלוק המסומן באות זו נוגע ב-3 בלוקים שונים.
קוביות
נתונה קוביה. על כל אחת מפאות הקוביה יש דוגמה כלשהי, כך שאין שתי פאות זהות.
על סמך הקוביה הנתונה, הנותנת לנו 3 פאות בלבד, עליך להסיק אילו קוביה מ- 4 הקוביות האחרות יכולה להיות זהה לקוביה שלמעלה:
הסבר – התשובה היא 3.
בקוביה שלפנינו יש פאה עם עיגול ומעליה פיאה עם מסגרת שחורה. בנוסף, עשהה פאה עם אלכסון מימין לעיגול.תשובה 1 אינה נכונה – לא ייתכן שהפאה עם האלכסון תופיע משמאל לעיגול.
תשובה 2 אינה נכונה – לא ייתכן שהפיאה עם האלכסון תופיע משמאל לעיגול. לפי מיקום העיגול והמסגרות, האלכסון צריך להיות כעת בפיאה התחתונה.
תשובה 4 אינה נכונה – כאשר המסגרת לפנינו והעיגול מימין לה, האלכסון צריך להיות למעלה.
צורות שבורות
לפניך 4 צורות בסיסיות המסומנות באותיוצ, ומתחתיהן צורה שבורה. הצורה שחמטה מרכיבה אחת מהצורות הבסיסיות.
איזו צורה נוכל להרכיב מהצורה השבורה?
- א
- ב
- ג
- ד
הסבר – התשובה היא 3 – צורה ג’.
תשובה ב’ היא מסיח – נדמה שהצורות השבורות יכולות להרכיב את צורה ב’, אך אם נשים לב הטרפזים שמרכיבים אותה צרים ורחבים יותר.
מבחן טכני
איזה מדף יישא את המשקל הכבד ביותר?
א. מדף א’
ב. מדף ב’
ג. מדף ג’
ד. מדף ד’
ה. כל המדפים יישאו אותו משקל
הסבר – התשובה היא ב’.
ככל שה- “כבל התומך” ארוך יותר, כך תגדל התמיכה וכך ישא המדף משקל כבד יותר.
ניתן להשוות את אורכי הכבלים התומכים ע”י התבוננות בלבד באיורים (או באמצעות חוק פיתגורס – האומר שככל שהמדף והקיר “המשתתפים” במשולש עם הכבל התומך יהיו ארוכים יותר, כך יהיה גם הכבל התומך ארוך יותר).
…
מעוניינים בתרגול נוסף? לחצו על כל אחד מהנושאים לדוגמאות נוספות
..