כלל השירותים ניתנים גם ב-zoom

צוערים – משרד החוץ

קריירה חובקת עולם נשמעת לכם מתאימה עבורכם?

רוצים להיות במוקדי ההשפעה של מדיניות החוץ הישראלית ברחבי העולם?

קורס הצוערים של משרד החוץ עשוי להיות ההזדמנות לה חיכיתם כל החיים!

קורס הצוערים של שירות החוץ הישראלי הוא ללא ספק אחד הקורסים היוקרתיים ביותר המוצעים על ידי נציבות שירות המדינה. תהליכי המיון  לקראת הקורס המבוקש הם אינטנסיביים, מגוונים וקפדניים. כך, המתקבלים לקורס היוקרתי מצטרפים למעשה לנבחרת הצעירה של שרות החוץ הישראלי.

הקורס מכשיר את הצוערים לקראת השתלבות בשירות החוץ באחד משני המסלולים:

  • קורס צוערים מדיני – מכשיר את הצוערים לשמש כראש החץ של הדיפלומטיה הישראלית ברחבי העולם. הקורס עוסק בהקניית ידע ומיומנויות בדיפלומטיה וכן בתרגול מעשי של כלי העבודה החשובים לעבודת הדיפלומט כגון הופעה בפני קהל, העברת מסרים בתקשורת, יכולת שכנוע ומשא ומתן וכן שיפור כישורי מנהיגות ומיומנויות ניהול.
  • קורס צוערים מנהלי – מכשיר צוערים לקראת תפקידים קונסולאריים בנציגויות ישראל ברחבי העולם וכן לתפקיד קציני מנהלה שהתמחותם ניהול שוטף של הנציגות הדיפלומטית (רכש, נכסים, לוגיסטיקה וכיו"ב).

תקופת ההכשרה של צוערי שירות החוץ נמשכת חמש שנים וכוללת הכשרה עיונית והתמחות מעשית (לפחות 3 שנים בנציגות דיפלומטית בחו"ל).

המיונים לקראת קורס הצוערים של משרד החוץ כוללים את השלבים הבאים:

  • מבחן פסיכוטכני מקוון
  • מבחן אישיות ודינמיקה קבוצתית (באופן מקוון).
  • מרכז הערכה פרונטאלי הנמשך יומיים בתנאי פנימייה בירושלים.
  • ראיון עומק אישי וועדת בוחנים.

מרכז ההערכה (שלב ג') הוא אינטנסיבי מאוד וכולל מגוון רחב של משימות אישיות וקבוצתיות הלקוחות מעולם הדיפלומטיה. תארו לעצמכם למשל שאתם עובדים בנציגות הדיפלומטית הישראלית במדינה שזה עתה כוננה יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. איזה פרויקטים הייתם מעוניינים לקדם על מנת לחזק את הקשר בין המדינות? איזה שיקולים יש להפעיל בבחירת פרויקטים כאלו וכיצד תיצרו קואליציות מתאימות עם הקולגות שלכם כדי שיתמכו בפרויקט שאתם מציעים? משימות מעין זו הן דוגמא קטנטנה מתוך מגוון המשימות שממתינות למועמדים במהלך ימי המיונים של שלב ג'.

מכון גליל מכשיר כבר שנים מועמדים ומועמדות לכלל מרכיבי המיון של קורס הצוערים ומסייע בכך לשיפור סיכוייהם לצלוח את המיונים בהצלחה. רבים מבוגרי קורס הצוערים של שירות החוץ התחילו את דרכם בסדנאות הכנה מרוכזות או בהכנות אישיות שעברו במכון גליל. המכון עוקב מקרוב אחר תוכניות המיונים המשתנות מדי פעם ומתעדכן לפי הצורך על מנת לספק לכם הכנה עדכנית, מדויקת ועשירה אשר תסייע לכם להגיע למיונים בדרגת מוכנות אופטימאלית. כלל רכיבי ההכנה ניתנים לביצוע באופן פרונטאלי או באמצעות הזום.

 

 

איך נוכל לתת לך שירות?

השאירו פרטים| ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
דילוג לתוכן