כלל השירותים ניתנים גם ב-zoom

צוערי משרד החוץ – היכולת להשפיע מחוץ לישראל על המציאות בתוך ישראל

איזה תמונה עולה בראשכם כאשר אתם מדמיינים את חייו של דיפלומט בשירות החוץ הישראלי? איך נראית שגרת יומו של נציג רשמי של ישראל באחת הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם? רבים נוטים לחשוב שדיפלומטים מבלים את מרבית זמנם בחליפות במסיבות קוקטיילים או בסיורי תרבות ונופש במדינות בהן הם מוצבים, אולם במציאות פעילויות אלה הן רק חלק קטנטן מעבודתו של הדיפלומט בשירות החוץ.

המשימה הגדולה של דיפלומט בשירות החוץ הישראלי היא חיזוקה וביסוס מעמדה של מדינת ישראל בארץ היעד בה הוא מוצב. חיזוקה של ישראל היא משימה בעלת היבטים שונים ומגוונים לרבות חיזוק בזירה התקשורתית המקומית, המדינית, הכלכלית, התרבותית, הביטחונית, האקדמית ובזירות רבות נוספות, והדיפלומט הישראלי עובד יום וליל בביסוסה והעצמת מעמדה וכוחה של ישראל בכל הזירות האלה במהלך כל ימות השנה. עליו להיות סקרן וצמא תמיד לעוד ידע, אדם המתמצה בתחומים רבים ויודע לדבר עליהם ולהציג אותם בצורה רהוטה וקולחת לבני שיחו, בין אם מדובר בנושאים הקשורים לחדשנות הישראלית בתחומי החקלאות, ההייטק, המחקר הרפואי ועוד, או להסביר ולשכנע את שומעיו לגבי פעולותיה השונות של ממשלת ישראל בתחומים שונים הקשורים לחיי היום-יום בארץ. הדיפלומט חייב להיות מקורי, נחוש להשיג את מטרותיו, כזה היודע לדבר עם כל אחד ואחת באופן המתאים לו או לה.

ישראל ניצבת בפני אחת התקופות המורכבות ביותר שידעה מיום הקמתה ומדינות רבות בעולם מסתכלות עליה ושואלות את עצמן שאלות לא פשוטות. לאן מועדות פניה של ישראל? האם ישראל היא עדיין חממה טכנולוגית מפוארת המאפשרת לרעיונות הכי מופלאים בעולם לפרוח בתוכה? האם פניה של ישראל לסיום הסכסוך עם שכנותיה או אולי לעימות חדש? האם ישראל בדרך להפוך למדינה בה שיטת המשטר ויחסיו עם האזרחים צפויים להשתנות? האם ישראל היא עדיין גן עדן להשקעות בינלאומיות בתחומי התעשייה, הרפואה והמחקר?

תארו לעצמכם שאתם צריכים לענות על שאלות אלו מול עיתונאי שוודי, יפני או ברזילאי. תארו לכם שאתם צריכים לנאום בפני סטודנטים באוניברסיטה באיטליה, קנדה או אוגנדה ולייצג את ישראל גם בתקופות בהן היא נתונה לביקורת ציבורית עולמית נוקבת מאוד. אין ספק שאלו הם משימות מורכבות מאוד אבל גם חשובות מאין כמותן, ולכן הצלחתו של שירות החוץ הישראלי היא קריטית לשגשוגה של המדינה ולרווחת אזרחיה.

קורס הצוערים של משרד החוץ הוא ללא ספק אחד הקורסים היוקרתיים ביותר במסגרת נציבות שירות המדינה ובשל מורכבות התפקיד הוא נמשך על פני תקופה ארוכה שבסופה תקופה נוספת של הכשרה וליווי הצוערים במהלך שירותם במדינות היעד. בשל מורכבות התפקיד והדרישות המיוחדות הנובעות ממנו תהליך המיון לקראת הקורס הוא תהליך מיון ארוך וקפדני באופן מיוחד. המועמדים והמועמדות הנבחרים לקורס מייצגים את הנבחרת הדיפלומטית של מדינת ישראל ועליהם תוטל בתום הכשרתם המשימה המורכבת של ייצוג המדינה וחיזוקה בזירה העולמית.

כבר בשלב מרכז ההערכה של מיוני הקורס תצטרכו לחשוב ולהתנהג כמו דיפלומטים. ממתינות לכם משימות מגוונות כמו תכנון פרויקטים משותפים לישראל ולמדינה מסוימת שתידרשו ללמוד עליה, תידרשו להציג את הפרויקט שתכננתם בפני הקולגות שלכם ובפני חברי צוות המיון ותידרשו להסביר את מלוא השיקולים שהפעלתם ולשכנע שהפרויקט תורם לחיזוק הקשרים עם המדינה שנבחרה. בין השאר תקבלו נושא כלשהו אותו תתבקשו ללמוד בזמן קצוב ולהציגו באנגלית מול המועמדים האחרים ומול צוות המיון, וכן תעברו סימולציות שונות הנוגעות לכישורי הניהול והמנהיגות שלכם מול עובדים בשגרירות ולנהל קונפליקטים שונים.

מכון גליל גאה להציע לכם תוכנית הכנה מקצועית ומדויקת לקראת מיוני קורס הצוערים של משרד החוץ, הכנה שתאפשר לכם להגיע לשלבי המיון השונים באופן שיציג אתכם במיטבכם – הגרסה הטובה ביותר של עצמכם.

הגשתם מועמדות? קיבלתם הזמנה למיונים? אנחנו יודעים בדיוק איך לעזור לכם להפוך לדיפלומטים. השאירו פרטים באתר או שלחו הודעה לווטסאפ של מכון גליל ונציגי המכון יחזרו אליכם בהקדם עם פרטים מלאים.

 

איך נוכל לתת לך שירות?

השאירו פרטים| ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
דילוג לתוכן