כלל השירותים ניתנים גם ב-zoom

קורס דיילי ודיילות אוויר באלעל – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה באוקטובר 2023 השפיעה באופן עמוק על רבדים שונים בחיינו, והשלכותיה בתחומים שונים יישארו חלק מחיינו עוד שנים רבות.
ההשקעה הכספית במלחמה ובהשלכותיה למשק נאמדות בעשרות מיליארדים שיושקעו בשיקום יישובי העוטף ההרוסים ובהשבת התושבים לבתיהם (יחד עם תושבי הצפון שפונו), הגדלה ניכרת של תקציב הביטחון בשנים הקרובות בשל ההוצאות הצבאיות האדירות וכמובן העלות האדירה לכלל המשק בשל ההאטה בצמיחת המשק והירידה הצפויה בפריון.
לצד אלו, יש גם אולי תקווה ונחמה בכך שאחרי טראומות לאומיות כמו מלחמות, מגיעה לעיתים תקופה של שגשוג במשק.
לשגשוג זה יש ביטויים שונים כמו עליה בדרישה לכוח אדם מיומן, פתיחה של חברות חדשות (בעיקר טכנולוגיות) ויזמים בתחומים שונים המשקמים די במהירות את יכולתם לגייס כספים ולהניע את גלגלי הכלכלה לכיוונים של חדשנות וצמיחה.

שוק התעופה הישראלי הושפע גם הוא באופן עמוק מאוד מהמלחמה. חברות תעופה זרות שהחזיקו קווי טיסה קבועים כל ימות השבוע לישראל, בהן חברות אירופאיות, אמריקאיות ואחרות, החליטו רובן ככולן לעצור את הטיסות לישראל מיד עם פרוץ המלחמה בשל חששן מהשפעותיה.
אמנם בשבועות האחרונים ניכרת חזרה הדרגתית של מספר חברות תעופה זרות אשר חידשו את טיסותיהן לארץ, אולם רבות מהן עדיין בוחרות בשלב זה "לשבת על הגדר"  ולהמתין להתפתחויות שתכתיב המלחמה.
חברת התעופה Air Canada שהפעילה ערב המלחמה קווים סדירים לשני יעדים מרכזיים בקנדה, עצרה פעילותה ואין כרגע מידע אם ומתי תחדש את טיסותיה לארץ.
British Airways הודיעה שתחדש את טיסותיה לארץ רק ב 1.4.24 אחרי חצי שנה של עצירת פעילות מוחלטת וכמוה נהגו גם חברות כמו KLM ההולנדית, IBERIA הספרדית ו Delta האמריקאית.
למעשה, בהחלטתן לעצור את טיסותיהן לישראל, מסרו חברות התעופה הזרות את נתח השוק שהחזיקו בשוק התעופה הישראלי לחברות התעופה הישראליות שלא חדלו לטוס מישראל ואליה אף לא לרגע.
לא מפתיע לכן שחברות התעופה הישראליות נמצאות בעידן של פריחה: המטוסים מלאים לכל היעדים, ערך המניות שלהן עלה בחודשים האחרונים בעשרות אחוזים וכלל חברות התעופה הישראליות מדווחות על שיאי ביצועים ברבעון הראשון של 2024.
העדנה הכלכלית לה זוכות חברות התעופה הישראליות בתקופה הזאת משאירה בידיהן קופת מזומנים נאה שמתורגמת להצטיידות במטוסים חדישים (אלעל חתמה לאחרונה חוזה חדש עם בואינג על הצטיידות בשלושה מטוסי דרימליינר חדשים), פתיחת טיסות ליעדים חדשים, וגם גיוסי עובדים במקצועות עולם התעופה.

מבין חברות התעופה הישראליות בולטת חברת אלעל, שהיא גם גדולה משמעותית מהאחרות (ישראייר וארקיע) וגם מציעה לנוסעיה מספר גדול יותר של יעדי טיסה.
ליעדים רבים ברחבי העולם מצאה עצמה אלעל טסה לבדה, ללא כל תחרות או חלוקת השוק עם חברת תעופה אחרת, זרה או ישראלית, ויש לכך כמובן השפעות ניכרות גם עלינו ציבור הנוסעים.
בואו ניקח למשל את הקו לניו יורק, בוודאי טיסת הדגל של אלעל והיעד החשוב והמרכזי מבחינתה. עד לפרוץ המלחמה חלקה אלעל את נתח השוק ליעד זה עם לפחות עוד שתי חברות תעופה זרות אחרות, חברת Delta וחברת United Airlines.
לפני המלחמה הפעילה אלעל 3 טיסות יומיות לניו יורק ובחזרה כדי לעמוד בביקוש בקו זה, וגם החברות הזרות האחרות עשו כך. אולם, בשל החלטת החברות הזרות לעצור את טיסותיהן אל ישראל מיום שפרצה המלחמה, הגדילה אלעל את אחיזתה בנתח השוק והגבירה באופן ניכר את מספר הטיסות היומיות ליעד זה. ישנם ימים בהם 6 או 7 טיסות אלעל ממריאות מנתב"ג אל ניו יורק ובחזרה, וכל הטיסות מלאות עד אפס מקום!
המצב דומה מאוד ביעדים אחרים בהם לוס אנג'לס, פריז, רומא, לונדון, אמסטרדם, פרנקפורט ועוד.
בזמן כתיבת שורות אלה מתקשה אלעל לעמוד בביקוש הרב ומה שמונע ממנה לעמוד בביקוש לכרטיסי טיסה ליעדים השונים הוא שאין לה מספיק מטוסים…והמחירים? בשמיים!

במצב שנוצר, גם אלעל וחברות התעופה הישראליות האחרות משוועות להגדלת מצבת כוח האדם שיש ברשותן כדי לעמוד בביקוש לטיסות הצפוי לגדול לקראת פסח, חודשי הקיץ וחגי תשרי. על כן הן מגייסות בעלי מקצוע שונים מכל תחומי התעופה, ויותר מכל
דיילים ודיילות אוויר.

לחברת אלעל חסרים עשרות רבות של דיילים ודיילות אוויר כדי לעמוד בביקוש הצפוי והיא מתכננת לפתוח בחודשים הקרובים קורס דיילים ודיילות אוויר מדי חודש, ולעיתים יותר מקורס אחד בחודש.

כאן מכון גליל נכנס לתמונה! המיונים לקורס דיילים ודיילות אוויר של אלעל ושל חברות התעופה האחרות אינם פשוטים וכרוכים בשלבי מיון שונים אותם תעברו בדרך אל הגשמת החלום. מכון גליל אחראי להצלחתם של עשרות רבות של מועמדים ומועמדות מכלל חלקי החברה הישראלית שבזכות ההכנה המקצועית והמדויקת שעברו אצלנו, צלחו את המיונים והם היום חניכים וחניכות בקורס היוקרתי או כבר סיימו אותו ועובדים באחת החברות המשגשגות במשק הישראלי, נהנים מתנאי העסקה משופרים ו"חיים את החלום"…

מה צריך לדעת על המיונים לקורס דיילי ודיילות אוויר? ראשית, כמה מילים על תנאי הקבלה לדיילי ודיילות אוויר:
את לא צריכה להיות דוגמנית ולא חייבת להיות צעירה בשנות ה 20 לחייך!
אלעל פונה מזה זמן רב גם למועמדים ומועמדות בגילאים מתקדמים יותר, ובכל טיסה תמצאו מבין אנשי הצוות דיילים ודיילות שהיו בעברם אנשי הייטק, עורכות דין, בעלי עסקים פרטיים ועוד.
אלעל היא נוף החברה הישראלית כולה, מדן ועד אילת, מכל המינים, הצבעים והתרבויות, והיא פונה למועמדים ומועמדות מכלל חלקי החברה הישראלית. תמצאו בה דיילות מהעדה הדרוזית, נוצרים, מוסלמים ואפילו דיילת בדואית אחת!
גובה המינימום לתפקיד דייל/ת אוויר הוא 1.60 מ' וחובה לדעת לשחות. השכלת המינימום הנדרשת לקורס היא 12 שנות לימוד ושליטה מצוינת בשפה העברית.

המיונים כוללים מבחני כישורים, ראיונות מקוונים ופרונטאליים בעברית ובאנגלית (כן, צריך שליטה טובה בשפה האנגלית בשביל להיות דיילת…), מבחן אישיות ומבחן דינמיקה קבוצתית, אבל מעל הכל וחשוב מכל – חייבת להיות לכם תודעת שירות מפותחת ואתם חייבים לאהוב את עולם השירות. תהליך המיון יבחן את מידת התאמתכם באמצעות סימולציות שונות של מצבי שירות שמרביתם לקוחים מעולם התעופה.

הנה דוגמא: תארו לכם שאתם דיילים בטיסה מפריז לת"א ולפתע פונה אליכם נוסע זועם המתלונן על כך שהנוסעת היושבת לידו מחליפה חיתול לתינוק שלה על המושב הצמוד אליו (ולמען הסר הספק – מדובר במספר 2…). כיצד תתמודדו עם הנוסע? איזה פתרונות תוכלו להציע לו? האם תפנו אל הנוסעת עם התינוק ומה תעשו ביחס אליה? לא כל אחד בנוי להתמודד עם סיטואציה כזאת ולא כל אחת מעוניינת באתגר כזה…זה לא דומה למצבים אחרים בהם נתקלים אנשים העוסקים במתן שירות, אבל אנחנו נלמד ונתרגל אתכם את המצבים השונים.         

לסיכום, שוק התעופה הישראלי יודע בימים אלה פריחה ושגשוג שלא ידע שנים רבות. מלחמת חרבות ברזל הותירה את השמיים של ישראל בידיהן של חברות התעופה המקומיות שמצאו עצמן כמעט ללא תחרות על רצונם של עשרות אלפי ישראלים לרכוש כרטיסי טיסה בכל מחיר ולכל יעד אפשרי. גם אתם יכולים ליהנות מהפריחה הזאת משום שחברות התעופה מגייסות עכשיו עובדים בתחומים שונים, בהם דיילים ודיילות אוויר, אחד המקצועות הנחשקים והמבוקשים בעולם. כולנו מדמיינים חיים כאלה…לשבת בבית קפה עם קרואסון טרי בשדרות האליזה בפאריז, לשוטט במסדרונות מוזיאון ה MOMA בניו יורק או במעברי השווקים הצפופים של בנגקוק, כל אלה וחוויות שונות אחרות – באותו חודש!

רוצים לשמוע עוד? היכנסו למאמר הזה כדי לקרוא על קורס דייל/ת אוויר באלעל. באתר של מכון גליל תמצאו מידע שימושי על
יום המיונים לקראת קורס דיילים באל על
כדי שתוכלו לעבור אותו בהצלחה.

למידע נוסף צרו איתנו קשר כאן.

אתכם תמיד עד השמים!

בהצלחה!

מכון גליל

איך נוכל לתת לך שירות?

השאירו פרטים| ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
דילוג לתוכן