כלל השירותים ניתנים גם ב-zoom

קורס דיילי/ות אוויר

קורס דיילי/ות אוויר –

10 דברים שחייבים לדעת כדי לעבור את המיונים בהצלחה

עולם התעופה התאושש במהירות מפתיעה וכנגד כל התחזיות ממשבר הקורונה. כשמסתכלים על תנועת הנוסעים הנכנסים והיוצאים מנמל התעופה בן-גוריון, כמעט ואי אפשר להאמין שבסך הכל לפני שנתיים הוא עמד כמעט שומם ואת האולמות הגדולים של טרמינל 3 ביקרו מעט מאוד נוסעים. פתיחת השמיים לעוד חברות תעופה ולעוד נתיבי תעופה מחייבת גיוס של בעלי מקצוע מתאימים ובהם דיילים ודיילות אוויר האמונים על השירות ועל הבטיחות בטיסה.

ריכזנו עבורכם רשימת המלצות ואינפורמציה שכדאי שתיקחו לתשומת ליבכם לקראת הגשת המועמדות לקורס:

1. תנאי בסיסי להגשת מועמדות לקורס דיילי/ות אוויר הוא גובה מינימאלי של 1.60 מ'. הדבר איננו החלטה שרירותית של חברת התעופה המגייסת אלא הוראה מחמירה של ארגון התעופה העולמי הקשורה לבטיחות הטיסה בזמן חירום. הגובה של המועמדים והמועמדות נמדד ביום המיונים! לא כדאי להגיש מועמדות אם גובהכם אינו עומד ברף הנדרש כדי שלא תתאכזבו בשלבים המאוחרים של תהליך המיון. אם גובהכם פחות מ 1.60 מ', תוכלו להגיש מועמדות למשרת דיילי/ות קרקע או למשרות אחרות המתפרסמות באתר האינטרנט של חברת התעופה מדי פעם.

2. תנאי בסיסי נוסף כדי להיות דייל/ת אוויר הוא יכולת שחייה, דיילים ודיילות חייבים לדעת לשחות (!) וגם נושא זה קשור למצבי חירום בטיסה. חברות התעופה אינן בוחנות את כושר השחייה של המועמדים/ות במסגרת תהליך המיון, אלא מתבססות על הצהרת המועמדים על כך כי הם יודעים לשחות. לא צריך להיות שחיין אולימפי (…), ועדיין לא כדאי להצהיר שאתם יודעים לשחות אם זהו איננו באמת המצב.

3. כפי שכבר הבנתם – תפקידו החשוב ביותר של צוות הדיילים והדיילות בטיסה הוא ראשית לכל נושא הבטיחות בטיסה! חברות התעופה מתייחסות ברצינות מאוד גדולה לנושא הבטיחות ומצופה מהמועמדים שידעו את זה. זאת תהיה טעות מאוד גדולה מצדכם כמועמדים ומועמדות לחשוב שתפקיד הצוות מסתכם בהגשת מזון ומשקאות לנוסעים. ממש לא!

4. מי שמעוניינים לשמש כדיילים ודיילות אוויר חייבים לדעת את השפה האנגלית ברמה טובה. לא צריך להיות דובר/ת אנגלית ברמת שפת-אם, וגם לא צריך להיות בוגר או בוגרת אוניברסיטת אוקספורד…ועדיין מצפים שתהיו מסוגלים לנהל שיחה קולחת ועניינית באנגלית ושתהיו מסוגלים לתקשר עם נוסעים שאינם דוברי השפה העברית. כל שפה נוספת היא בהחלט יתרון: אם אתם דוברי רוסית, ערבית, אמהרית, ספרדית או כל שפה אחרת – זה נפלא. שימו לב שלא אמרנו אבל זה די ברור – העברית שלכם חייבת להיות מצוינת…

5. תהליך המיונים הוא דו שלבי וכולל סדרת מבחנים שחלקם נעשים אונליין וחלקם באופן פרונטלי. חלק א' של המיונים נעשה בבית מול מחשב וכולל שאלוני אישיות/יושרה, מבחן פסיכוטכני, שאלון סימולציה של מצבי שירות שונים, ריאיון מקוון וכן מבחן שליטה בשפה האנגלית. אלו שעוברים את המיונים המקוונים בהצלחה מוזמנים ליום מיונים נוסף (שלב ב') בנתב"ג, ובו תעברו ריאיון עם מורה לאנגלית וכן דינמיקה קבוצתית אשר בה סימולציות שונות המדמות מצבים שונים המתרחשים במהלך טיסה.

6. קורס דיילי/ות אוויר נפתח כמה פעמים לאורך השנה כתלות בצרכי חברת התעופה. לא ניתן לדעת בצורה מדויקת או מראש מתי יפתחו קורסים משום שזה משתנה כמעט מדי שנה, יחד עם זאת מומלץ מאוד להגיש מועמדות כל עוד האתר של החברה מאפשר את זה! אל תמתינו עם הגשת המועמדות רק אחרי שתשמעו במקרה על קורס חדש שנפתח, אלא הגישו מועמדות באתר האינטרנט של החברה והתחילו את המיונים. במידה ותצליחו במיונים יכול להיות שאת הקורס עצמו תתחילו מיד אחריהם או רק כמה חודשים אחר כך, הכי חשוב "להכניס רגל בדלת" כדי שתהיו בבנק המועמדים והמועמדות לקורסים הקרובים.

7. רבים חושבים שמקצוע דיילות אוויר מיועד רק לבחורות צעירות שנראות כמו דוגמניות…זה אולי הדימוי של מקצוע דיילות האוויר שהיה בעבר הרחוק. בימינו המדיניות של חברת התעופה היא פניה לכלל המועמדים והמועמדות, מכל הגילאים ומכל חלקי החברה הישראלית ללא הבדלי מין, מראה או גיל. מי שיבחרו הם המתאימים והמתאימות ביותר למקצוע! בכלל חברות התעופה בארץ ובעולם תמצאו דיילים ודיילות בני 50 ומעלה בעלי רקעים מגוונים בתעסוקה קודמת, והמשותף לכולם היא התשוקה למקצוע! אם אתם עומדים בתנאי הסף שהוזכרו – אל תהססו להגיש מועמדות, לא משנה מה גילכם ומה עשיתם עד היום.

8. קורס דיילי/ות אוויר נמשך 7 שבועות והוא מתקיים בנתב"ג מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים במשך 5 ימים בשבוע, כלומר מדובר בקורס אינטנסיבי שלא ניתן לעשותו במקביל לעבודה נוספת או ללימודים. הקורס הוא בתשלום, כלומר נקלטים ביום הראשון כעובדים בחברה ומקבלים שכר במהלך הקורס. בכל שבוע המשתתפים עוברים מבחנים שונים הנוגעים לתהליכי הבטיחות בטיסה ולנושאים שונים נוספים. חברת התעופה עושה מאמץ גדול מאוד כדי שכל מי שהתחילו את הקורס גם יסיימו אותו בהצלחה, ובמהלך הקורס החברה תומכת בכל דרך אפשרית במי שנתקלים בקשיים שונים. רוצים שתצליחו ורוצים שתהיו דיילים ודיילות אוויר!

9. מקצוע הדיילות נהנה מדימוי של חיי זוהר בחו"ל עם שהיות ביעדים אקזוטיים…אין ספק שזה מקצוע שמביא את העוסקים בו לחוויות נפלאות במקומות רחוקים ובתרבויות שונות. עם זאת, כדאי לזכור שמדובר בעבודה תובענית שיש בה גם צדדים פחות זוהרים ומלהיבים. לאף אחד לא קל להתארגן ליום עבודה לטיסה שיוצאת ב 3 לפנות בוקר וחוזרת באותו יום בשעות הערב ארצה אחרי זמן שהיה קצר על הקרקע בארץ היעד. בעונות עמוסות (כמו בקיץ) כאשר יש המון טיסות – זה עשוי להיות מאוד אינטנסיבי ושוחק. כדאי שכמועמדים ומועמדות תהיו מודעים לכך משום שבוודאות ישאלו אתכם על כך בתהליך המיון. כדאי שתהיו מוכנים עם תשובות טובות לשאלות כגון "איזה קשיים אתה צופה שיהיו לך בתפקיד דייל אוויר?" או "כיצד תתמודדי עם עבודה שאין בה שגרה קבועה ונתונה לשינויים תכופים?".

10. חשוב מאוד! כלל המחקרים שנעשו בתחום מראים באופן חד משמעי שהכנה לקראת מבחני מיון משפרת בעשרות אחוזים את ביצועי המועמד/ת. אל תגיעו לא מוכנים ואל תיתפסו לא מוכנות! אם הגשתם מועמדות וקיבלתם הזמנה למיונים – בואו לעשות הכנה מקצועית ומדויקת שתאפשר לכם להציג את הגרסה הטובה ביותר של עצמכם בתהליך המיון. למכון גליל ניסיון רב בהכנת מועמדים לכלל התפקידים בשוק התעסוקה וכבר סייע לעשרות מועמדים ומועמדות לעבור בהצלחה את המיונים לקורס דיילי/ות אוויר.

בהצלחה!

איך נוכל לתת לך שירות?

השאירו פרטים| ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
דילוג לתוכן